reizen

Kroatië – week 1

Zoals jullie weten zit ik nu in Kroatië en het leek mij wel leuk om reisverslagjes bij te gaan houden. Elke week deel ik een blog met jullie, van de aparte / grotere uitstapjes zou ik zoveel mogelijk een losse blog ook nog van delen. Ik hoop dat jullie weer met veel plezier mee lezen.

Zaterdag 17 Augustus #Dag1

Vandaag rond 6.00 zijn we vertrokken na wat probleempjes met de caravan te hebben gehad. De mover doet het helaas niet maar gelukkig kunnen we daar ook zonder. Rond 16.00 zijn we aangekomen op camping Hartlmühle in Laaber. Morgen gaan we weer verder naar Kroatië.

Zondag 18 Augustus #Dag2

Vandaag zijn we rond 10.00 weer verder gegaan. Om half 5 komen we aan op camping kekec in Slovenië vlakbij het centrum van Maribor. We zijn er alleen maar langs gereden maar het zag er daar leuk uit! Morgen last but not least: Kroatië.

Maandag 19 Augustus #Dag3

Om 9.15 zijn we weg gegaan uit Slovenië, zo fijn om te weten dat we met een paar uurtjes in Kroatië zijn. Rond 14.00 waren we op de camping. Het was bloedheet en niet fijn om de tent en de voortent dan aan de caravan te zetten. Maar toen we dat eenmaal gedaan hadden, gingen we even een rondje lopen en direct maar bij het restaurant hier uit eten. Mandy zou Mandy niet zien als ze een heerlijk kopje soep had. Ook op vakantie gaat dat gewoon door. Verder is het hier echt prachtig op de camping. Ik zal nog een aparte blog over de camping schrijven maar hier alvast een prachtige foto van de huisjes bij het meer.

Dinsdag 20 Augustus #Dag4

Vandaag zijn we naar de Barac caves geweest die vlakbij de camping zijn. Was weer super leuk! Van zulke dingen kan ik echt genieten als we op vakantie zijn. Ook zijn we nog naar het plaatsje Rastoke geweest en dat was gewoon zonde van onze tijd. Het was wel mooi om te zien maar na na 5 minuten heb je het ook wel weer gezien want er was gewoon niks te beleven.

Woensdag 21 augustus #Dag5

Vandaag zijn we naar de Plitvice meren geweest. Wat een prachtige wandeling was dit! We hadden ook geluk met het weer, niet te warm, niet te koud. Precies goed voor zo’n dag.

Donderdag 22 Augustus #dag6

Onze hele planning ineens omgegooid. We zouden nog een uitstapje doen maar ineens gaan we inpakken en gaan we morgen verder reizen naar Umag. Mijn tentje afgebroken en alles ingepakt en een dagje niks gedaan. Ik heb nog even temptation island terug gekeken (sorry) en met mijn blog bezig geweest. ‘S avonds lekker gegeten bij de caravan.

Vrijdag 23 Augustus #Dag7

Zoals ik al zei, vandaag gaan we naar Umag toe. Rond half 9 zijn we vertrokken. In de middag zijn we aangekomen. Op een heeeeele grote camping. Met 3 zwembaden en aan de Adriatische zee. Nu maar kijken hoelang we hier blijven en wat er allemaal in de omgeving te doen is.

Dit was alweer de eerste week vakantie, wat gaat dat toch snel.

Wat is het leukste dat jullie deze week gedaan hebben? Bij mij was dat toch echt de plitvice meren!